follower. :)

Assalammualaikum :) Welc0me t0 my bl0g. Aku suka p0st entry mengikut apa yg terlintas kat dalam 0tak aku. And of course semua cerita pasal diri aku. Aku suka pasang background music kat bl0g aku dan selalu tukar2 ikut mo0d. WARNING ; PUBLIC DIARY.

Thursday, April 14, 2011

kuku panjang

satu kenyataan penting,
saye, Nisa, tak suke, org yg berkuku panjang.

ak x paham lah,
kenapa org suke sgt bela kuku?
cantik sgt kah?
cube kauorang byg kn,
tengah ko nk pilih2 makanan,
dalam keadaan yg lapar gaban,
tengok2,
org yg serve kan makanan tuh,
kuku die panjang,
plus hitam!
eeeeeeeeeeeeeee~.
ok,
kalu kauorang kate,
"hey,even kuku kitorang panjang pon,
tapi bersih la!
ha! tgk, mane ad hitam2??!
tiap2 hari bersihkan plus polish lg taw!"
heh?
ad ak kesah?
kan dah menyusahkan diri je,
nk bersihkan, nk polish lg,
buat kerja rumah sikit,
kuku calar,
kuku patah.
ouch!
x nyilu ker?
kauorang tahu x?
kuku pnjg2 nih, ad berjuta2 kuman, bakteria, dan sel2 membunuh yg lain.
kauorang pikir,
kuman dan adik beradik die tu sebesar tikus ke?
*cube byg kn kalu beribu ribu tikus merayap2 kt setiap hujung jari korg?
eeeeeeeewwwwwww~~.
ak penah dengar jugak,
satu kuku jari kauorang panjang,
ibarat kau membela 40 000 ekor b**i.
kalu 20 jari?
lu kira lah sendiri.
lain la kalu kauorang rase b**i tu comel utk di bela.
eewww~.
*ad ke org pikir cm 2?
jadi,
kepada seluruh umat manusia,
lelaki dan perempuan,
pengkid mahupun pondan,*ooppss!*
tua ataupun muda,
mari lah kite bersama sama,
menjaga kebersihan dengan MEMOTONG KUKU!
x susah pun,
potong kuku je.
KEBERSIHAN SEBAHAGIAN DARIPADA IMAN.
ALLAH ITU CANTIK,
DAN SUKA AKAN KECANTIKAN. :)

4 comments:

sus said...

wahai nisa,,pening aku bace ko punye entri nih..

hehe..setuju dengan ko..org kuku panjang memang menggelikan..

.::nisa::. said...

haha! pening? menarik lah..haha

geli kan? ak rase nk potong je tgn org yg x potong kuku nih.

waniZati said...

btul3!! stuju ngan ko nisa..sgt menggelikan..

yg aku x pernah nk pham..nape still msk world record 'kuku plg pjg'..sgt menggelikan...

.::nisa::. said...

agak r~.

sepatut nye wat la rekod 'kuku yg x pernah nk pnjg'.

means, die slalu ptong kuku die, dan TAK GIGIT!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

enjoy! ^.^