follower. :)

Assalammualaikum :) Welc0me t0 my bl0g. Aku suka p0st entry mengikut apa yg terlintas kat dalam 0tak aku. And of course semua cerita pasal diri aku. Aku suka pasang background music kat bl0g aku dan selalu tukar2 ikut mo0d. WARNING ; PUBLIC DIARY.

Saturday, January 12, 2013

one plus one equal to three


Attention: this post is strictly not related to any educational purpose.

assalamualaikum! hai kawan-kawan. sihat semuanya? alhamdulillah. seronok main salji yang duduk luar Malaysia tu? untung laa. hari ni aku bukan nak jadi Siti Sifir ok. kira-kira guna jelly. no no.

topik utamanya disini ialah jangan sakitkan hati orang.

well, kalau dah nama orang, manusia, mestilah ada hati dan perasaan. hati dan perasaan ni lah yang cepat sangat sensitifnya. sikit-sikit dah terasa. sikit-sikit dah sayang. benda kecik je, dah benci. bila dah sakit hati, automatik otak manusia ni fikir macam-macam untuk tindakan seterusnya.

kalau sayang, nak tunjuk macam mana sayang tu, kalau benci nak balas dendam macam mana. kadang-kadang bila otak ni dah malas sangat nak fikir, otak akan pilih keputusan yang paling awal terlintas, dan anggota badan kita lah yang menggerakkan idea tu.

haaa, dah nampak macam doktor psikologi pula kan?

aku sebagai perempuan, *nama pun Nisa*, dan kita semua sebagai perempuan ni, kenalah pandai-pandai jaga hati sendiri. hati orang lain. as a women, *ececey* cuba sebaik mungkin jangan sakitkan hati lelaki. tak kisah la, ayah ke, abang ke, kawan lelaki ke, suami ke dan seangkatan dengan nya.

bila si isteri sakitkan hati suami, suami dah tak tahan sangat, mungkin dia akan kawin lain. 

haa, nampak tak kaitan situasi ni dengan tajuk? dah ada isteri seorang, tambah lagi seorang, dapat anak isteri kedua. mungkin. mungkin juga, kawin isteri kedua, dapat bahagia. mungkin. mungkin juga, kawin isteri kedua, dapat sengsara. itulah yang aku maksudkan dengan 'three'. not isthree ok.

orang lelaki ni kadang-kadang bertindak luar kawalan fikiran otak orang perempuan. perempuan kita-kita ni, kalau marah, kecewa, sakit hati, mungkin la buat kerja gila. tapi still atas kemampuan perempuan. paling teruk pun mungkin akan menjerit-jerit di khalayak, menangis meracau-racau, baling pasu, pinggan mangkuk semua. mungkin lah. lelaki? unpredictable. *sebab aku tak tahu lelaki macam mana. HA HA HA*

kesimpulan nya, perempuan mungkin boleh mula practice, macam mana suasana dimadukan suami nanti. Na'uzubillah ya Allah. 

mungkin aku akan bagi boyfriend aku couple dengan orang lain. so, i will be girlfriend pertama, sama macam isteri pertama. mungkinlah. kita tengok boleh hidup ke tak boyfriend aku tu. maybe as preparation dia juga lah nak ada dua bini nanti. mungkin lah.

*tak ada kena mengena kan? entah lah. serabut.*

sekian. peace no war.

3 comments:

izzati said...

Payung emas.:-)

.::nisa::. said...

izzati: doa kan semoga aku tabah! :D

kanda said...

nk brape payung awk? :P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

enjoy! ^.^